Pagina's

woensdag 9 mei 2012

Feit of Fabel #beauty

Hi!

Het is de bedoeling dat dit OOK een beauty- en modeblog. Nu is het meer lifestyle, en ik wil meer beauty en mode. Dus hier is een artikeltje over feit of fabel van beauty. Zoals jullie misschien wel weten heb ik het 1000 vragenboekje over beauty en daar staan fabeltjes en weetjes in en dat wilde ik met jullie delen want dat leek me wel leuk.

Raakt haar gewend aan één soort shampoo?
Fabel, als je haar verbetert wanneer je een andere shampoo gebruikt, ligt het meer voor de hand dat het gezonder is geworden of dat je eerder een verkeerd product voor jouw haartype hebt gebruikt.
Zijn haarextensions van echt haar?
Feit, mensen met heel lang haar (vooral in ontwikkelingslanden) kunnen hun haar verkopen, zodat het voor extensions kan worden gebruikt. Dus nee, het komt niet van overleden mensen!

Is nagellak slecht voor je nagels?
Fabel, Nagellak kan juist voorkomen dat je nagels afbreken. Als je er echter aan pulkt wanneer de nagellak schilfert, haal je nagelcellen weg.

Nagellakremover
Is nagellakremover slecht voor je nagels?
Feit, Als de nagellak schilfert, kun je beter een beetje extra nagellak aanbrengen dan de hele nagel schoonmaken met remover. Wil je een ander kleurtje, gebruik dan remover zonder aceton, zodat je nagels niet uitdrogen.

Wordt mijn huid oranje als ik te veel wortels eet?
Helaas, dit is een feit. Door de hoge concentratie betacaroteen in wortels, pompoenen en andere oranje voeding kan je huis geel of oranje worden. Eet dus aalerlei kleuren fruit en groenten. Zelf moest ik hier heel erg om lachen want ik geloofde dat niet helemaal. Maar nu het hier staat....

Helpt tandpasta echt tegen puistjes?
Jammer genoeg is dit een fabel. De methol droogt het puistje wel uit, maar fluoride en bestanddelen tegen tandplak kunnen de huid irriteren en de puistjes verergeren.

Is het goed om geen hydraterende creme op een vochtige huid aan te brengen?
Feit, uit recent onderzoek blijkt dat je zo niet meer vocht in de huid brengt, maar het product verdunt, zodat het minder effenctief wordt.

Waterproof mascara is altijd het best.
Fabel, het heeft ook nadelen, de wimpers drogen ervan uit en vaak moet je flink wrijven om de mascara te verwijderen. Ben je een fanatieke zwemmer, vraag je dan af: hoe vaak sta je met je gezicht omhoog in de regen of huil je zo hard dat je mascara uitloopt?


Nou, dat was het weer. Bedankt voor het bekijken en lezen. Dit is eigenlijk best wel afgepikt van het boekje maar ik heb niet zo veel inspiratie, ja wel inspiratie... Super veel inspiratie maar dat zijn gewoon te veel dingen die ook met lifestyle te maken hebben of die gewoon te lang duren of waar ik gewoon spulletjes voor moet kopen. Dus maar ik hoop dat jullie dit leuk en vooral handig vonden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten