Pagina's

woensdag 27 februari 2013

Januari, Februari ~ DIY's


Een artikeltje over de DIY's die ik in de maanden Januari en Februari heb gemaakt. Bij sommige had ik niet gefilmd hoe ik het gedaan had of geen voor- en na foto's gemaakt. Er zitten ook dingetjes bij wat gewoon een ideetje is. Dus ik doe het allemaal in één artikeltje. Ik ben van plan om dit vaker te doen, want ik vind het heel leuk om van van alles nieuwe dingetjes te maken. 


Het is al een tijdje geleden dat ik deze heb gemaakt. Het was wel na kerst, in de kerstvakantie want toen had ik pas tijd hiervoor. Maar het kon ook nog prima met nieuwjaar. Inmiddels is hij al wel weer weg :) Het is gewoon een rol van inpakpapier met inpakpapier er om heen. Dan doe je er een touwtje door en dan versier je hem met leuke kerstballen, lichtjes, lintjes etc. Dit is natuurlijk ook leuk voor bijvoorbeeld Pasen.


Dit had ik al een keer gemaakt maar dan met wit stof. Het zijn gewoon oude jam of appelmoes potjes en daar doe je een stukje stof om heen met touw. Het artikel kun je hier vinden.


Een potje met My Adventures in 2013. Hier doe je dan briefjes in met alle leuke momenten die je hebt meegemaakt in 2013. En het is de bedoeling dat daar geen verdrietige momenten in zitten. Aan het eind van het jaar maak je het potje dan open en zie je de leuke dingen die je hebt meegemaakt. 


Arizona is lekker. En dat niet alleen, Arizona heeft ook hele leuke flesjes! En die kun je leuk als vaas gebruiken voor bloemetjes of voor bijvoorbeeld een kaars. Ik vind het leuk!



Deze leuke mokken had ik voor het hele gezin gemaakt. Hoe het moet? Je tekent met een watervaste stift op een mok. Ik heb de snor gemaakt door een snor uit papier te knippen en dat als sjabloon gebruikt. Als je foutjes maakt, kun je een nat wattenstaafje gebruiken of een nat wc papiertje. De mokken moeten daarna 30 minuten in de over op 170ºC. En dan zijn ze klaar! Ik had eigenlijk een rode stift gebruikt, die is nu roze geworden. Dus je moet voor het bakken wel twee keer met de kleur eroverheen gaan. Je mag ze alleen niet in de vaatwasser doen, dus op de hand wassen. 


Ik vond laatst een soort schelpenkrans, die mama weg wilde doen. En toevallig hadden we ook nog zilveren spuitbus of verfbus. Dus je pakt gewoon wat kranten legt daar de krans op, spuit hem in en voilà! Je moet er wel voor zorgen dat de verf niet in je kleren komt. 



De laatste, een pennendoos. Deze maak je van de bovenkant van een doos, waar je allemaal kleinere doosjes inzet. Ik heb bijvoorbeeld doosjes van mijn mobiel, DS en parfum gebruikt. Daar doe je dan inpakpapier omheen. Voor nog wat afwerking heb ik nog een strikje om de deksel gedaan. Pennen erin en klaar! 


Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik ben van plan na de toetsweek meer DIY's (Do It Yourself's) te maken, maar ze dan ook in een filmpje op te nemen. Ik wil sowieso na de toetsweek meer filmpjes maken.  
Als je ook hard aan het leren bent voor de toetsweek, heeeeel veel succes!! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten