Pagina's

donderdag 11 juli 2013

Beautytermen betekenis



Je hebt op mijn blog vast wel eens een woord gelezen waarvan je dacht: huh? wat betekend dat nou?. En daarom schrijf ik hierbij een artikeltje wat gaat over die woorden waarvan je de betekenis waarschijnlijk nog niet weet. Ik heb er een aantal voor jullie op een rijtje gezet.

DIY: Dit is denk ik wel het meest gebruikte woord op mijn blog, gewoon omdat ik er dol op ben. Het betekend namelijk Do It Yourself. Je maakt dus een artikel of een filmpje waarin je uitlegt hoe je iets zelf maakt.
Vlog: Een vlog is een video blog. Dus eigenlijk een video dagboek.
Shoplog: Een filmpje waarin je spullen laat zien die je hebt geshopt.
How to's: Een filmpje of een artikel waarin je stap voor stap laat zien hoe je iets moet doen.
Review: Een filmpje of artikel waarin een beautyblogger zijn of haar mening geeft over een bepaald product.
Nail art: Letterlijk vertaald is het kunst op je nagels. Nail art is je nagels lakken met allerlei vormpjes, steentjes, stickers etc.
Stash: Nagellak stash zijn alle nagellakjes, make-up stash is alle make-up die je hebt en beauty stash zijn alle beauty producten die van jou zijn.

Blenden: Het vervagen van oogschaduw of het in elkaar vermengen/laten overlopen van (oogschaduw)kleuren.
Swatchen: Een klein beetje van een beautyproduct als bijvoorbeeld oogschaduw of lipgloss op je hand of arm smeren, daar een foto of filmpje van maken en zo aan bezoekers van je website laten zien hoe het product er in het echt uitziet.
Smudgen: Het vervagen van harde lijnen van bijvoorbeeld een oogpotlood.

FOTD: Face Of The Day is het laten zien van de make-up die je op een bepaalde dag op je gezicht draagt.
OOTD: Outfit Of The Day is het laten zien van je outfit (kleding) die je op een bepaalde dag aan hebt.
NOTD: Nails Of The Day en ik denk dat jullie al wel kunnen raden wat dit dan is: het laten zien van je nagels die je op een bepaalde dag draagt. 

Ik hoop dat jullie nu een stukje wijzer zijn geworden. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten