Pagina's

dinsdag 9 juli 2013

DIY ~ Mustaches


Een hele leuke en simpele Do It Yourself deze keer. Mustaches zijn snorren en daar hou ik van! Ik heb dan ook eindelijk een keer snorren op een stokje gemaakt en ze zijn zo leuk!


De benodigdheden zijn:
- Papier (het liefst dik papier)
- Zwarte verf
- Satéprikkers 
- Spuitverf neonroze
- Leeg potje (appelmoes of jam)
- Sierstenen
- Lijmpistool
- Oude kranten
- Uitgeprinte snorren


Als eerst ga je de snorren die je graag wilt overtekenen op het wat dikkere papier. Ik plak de uitgeprinte snorren gewoon op het raam en dan hou ik het karton erop zodat je het makkelijk kan overtekenen. 


Dan ga je de snorren verven. Ik gebruik verf van de Action die heel goed werkt en goedkoop was. De verf droogt heel snel. Als je één kant geverfd hebt kan de snor een beetje bol gaan staan, maar wanneer je ook de andere kant hebt geverfd is hij weer gewoon plat.


Het is het makkelijkst als je verft op een oude krant, zodat je lekker kunt uitschieten en de verf niet overal op je tafel zit. 


Als alle snorren zwart zijn kan je er nog één neon roze spuiten. Dit heb ik gedaan omdat ik dat een leuk effect vindt als het op mijn kamer staat. Je kunt het natuurlijk ook een andere kleur doen, het is wat je zelf mooi vind. Ook dit heb ik weer op een oude krant gedaan. En het is ook handig om het buiten te doen, dan heb je minder kans dat het overal op zit.


Nu ga je je lijmpistool opwarmen. Terwijl hij aan het opwarmen is kun je alvast de siersteentjes in het lege potje doen.



Je zet met het lijmpistool gewoon een streep op de minst mooie kant van je snor en dan plak je een satéprikker erop. Zorg er wel voor dat hij recht zit, dat is wel zo mooi. 


Als je de snor aan de satéprikker gelijmd hebt steek je ze in het potje met sierstenen. 

Et voilà! Ik heb er nog veel meer gemaakt, maar deze staan nu op mijn kamer. Ik vind ze echt heel erg leuk gelukt.


Bonjour! Comment ça va? En dat was het weer! 






























Geen opmerkingen:

Een reactie posten